Just something, you know

Försökte sy. Gick åt helvete. Symaskinen är äldre än mig och fan så mycket skruttigare. Ibland går den kanon. Tyget praktiskt taget flödar fram för mina ögon, men för det mesta går det åt helvete. Som nyss. Undertråden bara hakar upp sig och gör det omöjligt att sy vidare. That just sucks.

Ketchup drog nyss hem. Jag har haft en alldeles underbar helg faktiskt. Jag är inte van att ha folk så tätt inpå mig så pass länge som en helg ändå är och visst fan var jag lite nervös innan. Rädd för att få ångest och bara förstöra allt. Men det gick bra. Faktiskt mycket bättre än bra.

Fredagen blev lite småskum. Ni vet hur jag alltid krånglar till allt. Dessutom var jag skräckslagen av oro för en vän som skurit upp sig själv så hon tvingats åka till akuten och sy. Efter allt vin jag fått i mig ringde jag henne och tjöt som en jävla bebis.

Igår låg vi mest i sängen hela dagen och glodde på filmer och Greys anatomy. Idag har vi varit ute i regnet och letat stenar. Jag plaskade omkring i stora vattenpölar med Kiba. Ibland verkligen älskar jag mina gummistövlar. Plask, plask typ.

I fredags - eller var det lördgas? - skulle Ketchup skrämma slag på några gullpuckon inne i tvättstugan. Det var mörkt ute och inga persienner var för fönstren. Så hon tog ett skutt över ån - som just nu är tom på vatten - och landade med en smäll på andra sidan. Antagligen var den så hög så att gullpuckona inne i tvättstugan hörde det. Hur som helst smög hon fram till fönstret, bankade på rutan och skrek ungefär "VVVVUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄHHHHHH!!" De stirrade på henne med idiotförklarande blickar så jag antar att de inte blev så speciellt rädda :P

Mine ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0