Paint it black



Jag är ganska nyvaken nu. Lyssnar på WASP. Har micrat kaffe, igen. Ska ta mina tabletter. Är trött som fan. Ska kolla lite bloggar och sen bada. Mitt hår behöver tvättas. Det känns som - och ser ut som - svinto. Jag känner mig som sjutton år igen.

Linda kommer hit sen och firar första advent med mig. Det var först i höstas jag bestämde att jag faktiskt vill fira jul i år. Hela vintern, våren och sommaren gick jag med hatiska tankar om julen och ville inte fira det igen. Jag trodde Syd hade förstört det helt för mig. Men nu inser jag mer och mer att efter det som hände förra julen, kommer jag ha det så jävla fint i år. Jag kommer göra allt jag vill. Jag kommer inte ha en muttrande gringubbe hemma som slår sönder mina förhoppningar, drömmar och önskningar. Jag vill fira jul, yule om man skall vara noga, och det har alltid varit min favorittid på året. Det ska ju inte en liten kinesjävel få förstöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0