angående självkänsla och styrka

blondinbella skriver idag i sin blogg att hon är "sjukt vacker." en av kommentarerna under inlägget lyder: "självsäker, och det är starkt."

jag vet inte riktigt om jag håller med där. var finns det starka i att vara säker på sig själv? det är snarare starkt att fortsätta kämpa med sitt liv och sin existens när man inte är självsäker. om man ständigt har en tro på sig själv om att man klarar vad som än kommer i ens väg så blir allting så himla mycket lättare. om man istället är övertygad om att man inte kommer klara det, men ändå fortsätter... ja, då jävlar är man stark.

- - - - -

när jag ändå är inne på blondinbella så kan jag inte låta bli att känna det som att hon blivit en stor jäkla hycklare (kanske har hon alltid varit det, men det är först nu jag inser det). hon var sjukskriven från jobbet och skolan samtidigt som hon hade sin bloggpaus, för annars hade hon gått in i väggen (hennes egna ord, själv använder jag inte såna uttryck). och sen nu, bara ett par dagar efter bloggpausens och sjukskrivingens slut så beskriver hon sig själv mer som en superkvinna än nånsin tidigare och hon är lika aktiv och gåpåig som alltid. om man nu varit så nära att gå in i väggen så kommer man inte bort från det så snabbt, det försvinner inte på ett kick.


Kommentarer
Postat av: Frida

håller fan med dig fullständigt!

2008-10-28 @ 13:33:27
URL: http://eldfageln.blogg.se/
Postat av: mana

tur för dig, brud :P <3

2008-10-28 @ 22:45:06
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0