Kärleken till Mötley Crüe



BexxBennie läser The Dirt för tredje gången. När hon hade med sig den när hon kom hit i fredags kunde jag inte låta bli att småläsa lite och även lyssna på Bennies citeranden.
"Åh, det är nu Razzle dör" sa hon medan vi spelade Fia med hutt (ja, hon läste samtidigt).
Och jag kunde riktigt känna sorgen jag själv kände när jag läste det avsnittet. I början var jag så arg på Vince för att han kört bilen som Razzle satt i, men efter lite rationellt tänkande ändrade jag mig. Razzle var minst lika drogpåverkad som Vince och han valde själv att sätta sig i bilen.

Vi kollade på bilderna och vid bilden på Vince och hans dotter Skylar - som dog av cancer när hon var miniliten - kände jag hur det knöt sig i magen. Vi konstaterade att om Skylar fått leva skulle hon idag se ut precis som hennes pappa gjorde som ung. Med andra ord skulle hon vara farligt vacker.

Jag läste boken innan jag riktigt började lyssna på Mötley. Det var boken som skapade mitt intresse och jag vet att jag skulle uppskatta den ännu mer än vad jag gjorde då (helt otroligt, men det går faktiskt) nu när jag faktiskt vet vilka medlemmarna är och vilka låtar som är vilka.

Bennie för helvete, LÄS KLART BOKEN SÅ DET BLIR MIN TUR SNART!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0