Litteratursnackande pappa

Både mamma och pappa har ringt idag och varit imponerade av att jag varit vaken sedan nio. Det är kul :) Vad som också är kul är att pappa och jag samtalar mer och mer om litteratur när vi pratar med varann. Han försöker få mig att läsa massa deckare och tjatar ständigt och frågar om jag har läst den och den boken än. Förut brukade det vara tvärtom :P
Året innan jag flyttade hemifrån fick jag upp ögonen för pappas gamla James Hadley Chase-böcker. Han hade en eller två kartonger fullproppade med Chase-böcker nere i källaren. Lättlästa, kvinnoförtryckande deckare som jag fullkomligt älskade. Jag tror att de slängde kartongerna när de flyttade för några år sedan. Det är synd för det vore mysigt att ta mig igenom några av böckerna bara för avkoppling. Chase kommer alltid ha en speciell plats i mitt litterära hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0