Jag är rasande

Jag har en vän som äntligen vågat iväg sig till en doktor pga sina psykiska problem. Det är en allmänläkare X träffat och under förra mötet så dels kommenterade han att X gått upp i vikt. X lider av ätstörningar. Tycker han verkligen att det är så jävla smart att säga nånting sånt då? Dessutom stämmer det inte. X blir bara mindre och mindre för varje gång vi ses.

Dessutom dissade han X vänner, bland annat mig. Säger att vi inte hjälper X men att X hjälper oss. Det gjorde jävligt ont. Dels för att han inte vet ett skit och dels för att jag redan har dåligt samvete för att jag inte kan göra mer. Men jag har såna jävla begränsningar pga allt det sjuka! Dessutom, när X och jag sitter i timmar och pratar om saker vi har jobbigt med, är inte det att hjälpa och ställa upp?

Jag är så jävla rasande på den där allmänläkaren som fan inte ens borde få ta emot personer med psykiska besvär. Som tur är har X remiterats till psyk nu. Jag hoppas bara att det blir en bra läkare där.

Dessutom ville inte den där läkaren att hon skulle hamna i psykvärldens klor, för att de gillar att proppa folk fulla med tabletter. Jag kan inte annat än fnysa. Jävla idiot. Borde inte få komma i närheten av psykpatienter.

Kommentarer
Postat av: Pat Punkt

Många, många läkare är fullkommliga idioter, och allmän läkare borde inte få beblanda sig med psykiatri..

2009-01-16 @ 00:16:54
URL: http://hispaliv.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0