En bra stund

Lyssnar på sköna Edenbridge. Har varit ute med hundarna, badat och klätt på mig nånting annat än myskläder. Hela dagen igår var enda enda lång dimma av overklighet och som vanligt trodde jag att det aldrig skulle försvinna, fastän jag logiskt sett vet att det alltid gör det.
När jag har mina bra dagar - eller snarare timmar - ser jag till att göra allt jag kan för att stärka mig själv och ordna här hemma. Kaos i mitt hem skapar kaos i mitt inre, men jag tar bara små saker åt gången. För mycket leder till skit. Jag är bräcklig som fan och det måste jag börja acceptera. Sluta tro att jag kan göra allt sånt där som friska personer gör. Jag klarar det ju inte och det är bara idiotiskt att låtsas och verkligen inbilla mig att jag kan. Om jag kunde det skulle jag ju inte sitta här idag, utan jobb, utan studier. Acceptera dig själv Mana, och gör så gott du kan.

Planerna för dagen är att bädda rent sängen och plocka in all tvätt i garderoberna. Orkar jag mer så är det bra, men gör jag det inte så är inte en katastrof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0