Just pathetic

Jag lyckas inte finna någon livslust. Kommer på mig själv med att sitta och stirra rakt framför mig utan att lyckas ta mig därifrån. Det som hände i fredags var alldeles för hemskt för att jag skall kunna gå vidare bara sådär. Jag känner mig faktiskt besviken. Orättvist anklagad. Om det var så som det sägs, borde inte Sofia ha märkt nånting då?

Idag har jag haft extrem benso-abstinens. Det suger och hjälper mig knappast till att vilja kämpa vidare. Igår, när jag låg i badkaret, insåg jag att jag redan gett upp. Det var efter i söndags jag insåg det. Jag höll på att begå ett hemskt misstag som hade lyckats om det inte vore för att Sofia stannade kvar och Linda kom hit. Jag är helt körd. Måste kämpa vidare nu. Gå vidare från "ge upp" stadiet och istället välja livet, men hur fan skall det gå tillväga när jag helst av allt bara vill lägga mig ned och sova och sen aldrig vakna upp igen?

Jag säger åt mig själv att rycka upp mig. Att njuta av allt det fina som finns i mitt liv, istället för att gå omkring med denna ångest och paranoia som bara tar över mer och mer, men jag vet fan inte hur man går tillväga. Det är patetiskt. Jag vill överleva - men jag har ingen aning om hur man gör för att lyckas med det.

Kommentarer
Postat av: linda

Fredags var inte så hemskt, det var inte på det "klassiska" sätt man tänker sig när man hör ordet. Och du vet också att du inte är en sådan person.



Dessutom behöver du inte ha ångest, för drottningen säger det ;)

Nej, men allvarligt talat. "ryck upp dig" är dumma ord, du har rätt till din ångest lika mycket som en cancersjuk har rätt till.. jag vet inte, cellgifter? Jag tror stenhårt på dig och din framtid, hur svårt det än är nu.

2009-03-04 @ 09:07:30
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0