Kärlek

Dagar då Sofia vaknat bredvid mig i sängen tycks gå så mycket lättare för mig än andra dagar. Och solen skiner och det är varmt på balkongen och det gör också sitt till. Bennie kommer hit efter skolan och jag har tagit fram två kycklingfiléer som vi kan äta när hon är här. Jag har badat och börjat sminka mig, har på mig kläder som jag älskar och trivs i (faktiskt är både tröjanoch byxorna Sofias :P) och allt känns allmänt ljust och fint. Jag känner mig laddad att fixa till stöket här hemma. Inte allt, långt ifrån, för då vet jag att det bara kommer sluta illa. Jag skall ladda en maskin med disk och gå igenom min bokhylla med olästa böcker. Sortera in dem i kategorier och sortera ut de böcker jag inte längre vill ha. De skall jag försöka få sålda på bokörsen.

Patetiskt som det må låta, men jag trodde aldrig att förhållanden kunde vara såhär, så som jag har det med Sofia. Så jämställt, på alla plan och det har ingenting att göra med att vi båda två är tjejer. Det har att göra med ömsesidig respekt och kärlek och att vi helt enkelt passar otroligt bra tillsammans. De få gånger det strular till sig lite mellan oss är de gånger mina psykiska problem ställer till det. Sofia är väl medveten om hur jag är och hur jag fungerar och hjälper mig så gott hon kan. Bättre än någon någonsin gjort för mig faktiskt. När jag har ångest får jag ligga i hennes famn och hon smeker mig över armarna, ryggen och magen. Håller mig hårt, om det är vad som krävs, och försiktigt när det är vad jag behöver.
Jag älskar henne så innerligt och jag vet att hon älskar mig lika mycket tillbaka. Det är så stort - att jag faktiskt vågar tro på hennes ord och lita på att hon aldrig vill mig illa. Mina föräldrar har redan märkt att jag har det mycket bättre med Sofia än vad jag haft i ett förhållande tidigare. Dessutom har de träffat hennes föräldrar en snabbis i lördags och mamma ringde mig igår och sa att både hon och pappa tyckte mycket om dem, precis som jag redan vetat. Sofias föräldrar verkar så mänskliga, så riktiga. Dessutom gillar jag hennes vänner och hennes lillebrorsa är skitkul och Bennie och Sofia är helt fantastiska med varandra. De säger båda att de ser varandra som väldigt bra, väldigt nära vänner. Det skulle inte kunna vara bättre.

Jag är så jävla glad för det här.

Kommentarer
Postat av: sofia

jag blev riktigt glad när jag läste det här.

jag älskar dig <3

2009-03-25 @ 13:38:52
Postat av: Ceriadwen

Jag är så glad för din skull <3

2009-03-25 @ 17:31:19
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0