Lite uppdateringar bara

Vaknade av att mamma ringde och väckte mig. Hon var på jobbet och var ifärd med att skicka in min mobil på reparation. Den har dött i helgen så nu får jag konka runt på min rosa lilla djävul istället.
Hon berättade att hon nu talat om för sin syster Inger om mig och Sofia. "Är det därför Angelica mått så dåligt?" hade Inger sagt med någonting som liknade lättnad i tonen. "Nej" förklarade mamma. "Hon är bixexuell och det har vi vetat länge. Hon blir kär i personen, inte könen." Jag berömde mamma för att hon lärt sig säga precis så som jag själv brukade säga förr i tiden :P
Jag kan inte låta bli att känna en viss irritation mot min mosters arrogans. Ja, det känns som en arrogans, att tro att jag mår dåligt pga min sexuella läggning. Hon vet väl ändå om att jag lider av olika personlighetsstörningar? Att jag står i kö för DBT och att mina föräldrar redan gått en kurs för anhöriga på DBT-enheten? Jaja, jag vet inte. Skönt att alltfler i släkten får reda på mitt förhållande med Sofia i alla fall.

På pizzerian igår berättade jag för mamma att jag aldrig haft ett så bra förhållande som det jag har med Sofia. "Det har vi redan märkt" svarade mamma och syftade på henne och pappa. Och när jag sa att vi planerar att flytta ihop till sommaren var hon inte ens förvånad. Hon tyckte det lät som en toppenidé att leta efter en större tvåa här i Rosta så fort Sofia fått en inkomst.
Nåväl.

Idag är Sofia här. Hon kom sent igårkväll och stannar tills halvsju eller så ikväll. Mina föräldrar kommer hit när mamma slutat för dagen. Imorgon åker de ned till Spanien igen, tillsammans med farmor och farfar. Jag kommer vara skräckslagen när de sitter på flyget, precis som jag brukar vara. Tror alltid att de skall störta och allt gå åt helvete. Mamma lovar att ringa så fort de landat och jag hoppas att det går bra.

För övrigt har jag världens bästa presenter till Sofia. Speciellt en, som jag gör själv. Både Linda och Bennie gav mig beröm när de fick se det halvfärdiga resultatet. Det kliar nästan i fingrarna att få fortsätta. Skall göra det ikväll när både Sofia och mina föräldrar dragit. Jag skall ge henne världens bästa grejer.

Jajajajajajaja.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Vad roligt att ni funderar på att flytta ihop! :)

2009-03-10 @ 07:29:09
URL: http://fetish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0