Tim K

Jag tänker på den där skolmassakern i Tyskland. Läste ju nyss Picoults bok Nineteen minutes som handlar om en skolmassaker och gånger som dessa önskar jag verkligen att fler hade läst det. Det är så lätt för människor att börja hata Tim nu. Skrika ut sitt hat över det han gjort.
Men märker ni inte att varenda jävla gång är det samma sak?! Det krävs mycket för att en sjuttonårig kille skall döda andra människor sådär. Se hur det har varit tidigare och döm inte bara Tim. Han är inget hemskt monster, nånting ligger bakom vad han gjort. Jag hatar när vi människor dömer när vi bara har hört en sida. Jag skulle bli förvånad om det visar sig att Tims uppväxt och skolgång inte var ett helvete.
Jag säger som Manson, att vi skall börja lyssna på våra tonåringar. Och jag lägger till ett för fan! också.

Det står om hur hela staden är i sorg och att alla känner alla i Winnenden. Jag kan tänka mig att Tim och hans föräldrar blir måltavlor för ett extremt hat nu och det gör mig rasande. Tror ni på allvar att Tim bara en dag bestämde sig för att skjuta ihjäl lärare och skolkamrater? Ni som inte kan se Tims sida av saken har aldrig mått riktigt dåligt pga andra människor, det är jag säker på. Det finns alltid två sidor av en historia! Glöm inte det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dt var rent ut sagt dt dummaste jag har hört! klart offrens föräldrar och kompisar rent ut hatar tim för det han gjorde? antar att du aldrig fölorat någon som står dig nära!

2009-03-13 @ 16:44:49
Postat av: mana bollocks

jag har aldrig sagt att de inte hatar honom, jag säger bara att det finns två sidor av historien. jag kan inte tänka mig att offren själva var så jävla oskyldiga.



dessutom gör du mig förbannad när du dels är anonym och dels antar saker om mig som du inte har en aning om.

2009-03-14 @ 12:13:41
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
Postat av: malin

jag är anonym för du vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är hittade bara din sida så orkad einte skriva in mitt namn jag är ändå anonym för dig, men visst nu har du mit namn. och att offren inte var oskyldiga? han sköt ju bara vilt runt sig, han brydde väll inte vem han träffade. även om han gjorde dt så finns det ingen ursäkt i världen för det han gjorde. var inte meningen att göra dgig förbanand säger bara som jag tycker!

2009-03-15 @ 21:27:42
Postat av: mana bollocks

inte meningen att göra mig förbannad? yeah right, därför du antog saker om mig och mitt liv?

2009-03-15 @ 22:29:34
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
Postat av: Anonym

får man inte säga sin åsikt här så borde man inte få kunna kommentera.

2009-03-26 @ 11:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0